måndag 6 december 2010

Nedräkning...

Det passerar i slowmotion, mitt liv. Känslan är sådan. Tröttare än tröttast tar jag mig igenom en väldigt lång väntan som nu är inne på slutspurten. 19 dagar till jul. 26 dagar till nyår. 49 dagar till bebis. Men det sistnämnda är ju inte helt säkert, bebisen kan komma med +/- 14 dagars differens från beräknad leverans. Och det är själva slutmålet för denna väntan, det finaste fina som gör att allt just nu känns uthärdligt. Den dag jag får veta vem som bökar runt i magen.

Skulle det bli en liten flicka är vi rörande överens om namn – Freja*. Följt av Alma eller Siri.

Men trots att vi har haft åtskilliga veckor att fundera över tänkbara pojknamn, har vi inte riktigt varit helt överens. Nu tror jag dock att vi har ett namn, och förhoppningsvis kommer det att passa – Theodore**. Eller Theo. Följt av Bo.

*Freja är ett kvinnonamn med fornnordiskt ursprung, med betydelsen "fru" vilket betydde"härskarinna". Freja dyrkades som kärleks- och fruktbarhetsgudinna i den fornnordiska mytologin.

**Theodore är ett grekiskt namn. Kommer av orden "theos", som betyder gud, och dõron" med betydelsen gåva. Guds gåva.












Så, låt mig presentera Freja Theodore. Här endast 18 veckor gammal och mästare på vattengymnastik, framförallt kittlande kullerbyttor. Nu är hon/han hela 34 veckor och har lärt sig dricka vatten uppochner. Vilket resulterar i hicka mest hela tiden.

Inga kommentarer: