lördag 7 juli 2007

Mina grannar fick oväntat besök - igen


…eller så var det väntat.

Jag har tidigare berättat om det äldre paret som bor i huset tvärs över gatan. I går kväll var det dags igen. Utöver det dagliga nedlåtande och kränkande skrikandet på sin karl, gick kvinnan återigen till fysisk attack. Jag ringde polisen som kom relativt snabbt den här gången. När de väl lyckats ta sig in i porten och upp till lägenheten visade det sig att paret rymt – ner i källaren.

Efter drygt en timme kom poliserna ut och har då fått ta del av parets liv som uppenbarligen innefattar en lång och hemsk historia. Poliserna kom ut med en förståelse för kvinnans/parets beteende. Exakt vad de fått höra berättade de naturligtvis inte.

Jag fortsätter hoppas att paret får hjälp, vilket de verkar vara i stort behov av.

Och jag ser fram emot att kunna avnjuta en latte på min balkong utan att behöva lyssna till den ständigt pågående klagosången från kvinnan i huset på andra sidan gatan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Oi, achei teu blog pelo google tá bem interessante gostei desse post. Quando der dá uma passada pelo meu blog, é sobre camisetas personalizadas, mostra passo a passo como criar uma camiseta personalizada bem maneira. Se você quiser linkar meu blog no seu eu ficaria agradecido, até mais e sucesso. (If you speak English can see the version in English of the Camiseta Personalizada. If he will be possible add my blog in your blogroll I thankful, bye friend).