onsdag 1 augusti 2007

Roadtrip to Gagnef – 070728/29

Jag hade gärna delat med mig av den här fantastiskt galna resan i form av bilder, men då min telefon under natten drabbades av en akut fuktskada kan jag bara hoppas att den torkar inombords och att bilderna överlevt den traumatiska händelsen. Några bilder kan dock spanas in hos jennypeny, Blondies blog.

Jag funderade länge på att åka till Gagnef för att besöka festivalen, men trodde inte att tiden skulle tillåta en sådan utflykt. Men, efter några glas vin på Majas balkong framförde jag min önskan och plötsligt kunde vi bara se möjligheter. Jag och Maja bestämde att det var dags att besöka dalarna och tog genast fram telefonen och ringde upp Jenny. Efter en något skeptisk och frågande inställning, när vi lyckades förmedla att vi dagen efter skulle packa in oss i Majas bil och dra till Gagnef, kunde Jenny inte motstå detta unika erbjudande! En vidkommande fråga var naturligtvis hur vi skulle spendera de få sömntimmar som eventuellt skulle komma att behövas. Som av en händelse var en vän till Maja på väg hem från dalarna, med ett tält i bagageluckan. Vi möttes upp längst vägen och baxade in tältet bland övriga nödvändigheter som vi för säkerhetsskull tagit med. Till exempel en uppblåst rosa badring samt en duschslang...? Tältet kom vi oss aldrig för att resa. Framåt småtimmarna vek vi ihop oss i bilen, att sedan några få timmar senare räta ut armar, ben och en ond rygg var något som fick ta sin tid.

Känns fortfarande som att jag har några timmar kvar att sova igen. En perfekt avslutning på semestern, det var längesedan jag skrattade så mycket. En skön festival, med härliga människor och bra band. Varmt tack för att vi fick glida in på Morte-listan! Grym spelning och trevligt sällskap!

Ps. Senaste festivalen jag besökte var Lollipop 1997, kanske 19 år är en mer lämplig ålder när det gäller att hantera sviterna efter festivallivet. Ds

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, vilken resa!!
Saken är den att jag kände mig inte mycket äldre än 19 år fram till 03:00 ungefär..sen åldrades jag i en rasande takt och vid 8 på söndagmorgon var jag inte ens 32, nej, jag hade passerat min egentliga ålder, med råge. Kroppen var i 50-års åldern och hjärnan var lika aktiv som om den just råkat ut för en hjärnblödning, död liksom.
Men roligt, roligt var det!! Tack älskade vänner!!
/Maja

jennypenny sa...

Sitter fortfarande och skrattar åt allt.. Till exempel alla skumma människor vi mötte på vägen till metropolen Gagnet... I Borlänge, Sala... hahahaha