onsdag 1 augusti 2007

Sushifrossa

...kan se ut så här. Sushi a´la Emma och Jenny. Visst är det så med hemlagad mat, att den alltid är extra god.


Oops, fisken slet sig...


Säg aaaaavokado!

Min vän Emma har jag hängt med sedan dagis, sedan den tiden då vi kastade sand på varandra över sandlådorna och dagisfröknarna kunde bli hemskt arga. Vi har vuxit upp tillsammans. Vi delar en hel hög av minnen som vi tycker om att påminna varandra om. Som när jag försökte förgifta Emma med ost, eller när Emma utan min vetskap sålde mina hårfärgspennor för att tjäna sig en hacka... minnen av glädje, sorg, lycka och frustration. Tror nog att vi har tagit del av varandras samtliga sinnesstämningar som vi någonsin befunnit oss i. Ibland har det gått långa perioder då vi inte träffats. Men det är så med nära vänner, att det alltid är så himla mysigt att plocka upp den där tråden precis på samma plats vi lämnade den. När vi umgås kan vi bara vara, det är okomplicerat och tryggt. Tack för en som alltid jättefin kväll!

Inga kommentarer: